من و خودم

روزی دوباره، امید دوباره برای ادامه ای بهتر، فبعزتک یا جمیل

من و خودم

روزی دوباره، امید دوباره برای ادامه ای بهتر، فبعزتک یا جمیل

نامه خدا به انسانها

صبح که بیدار شدی نگاهت می کردم، اما متوجه شدم که خیلی مشغول انتخاب لباسی که می خوای بپوشی، فکر می کردم یه لحظه وقت داری به من بگی «سلام» اما بعد دیدمت که از جا پریدی. اما در عوض تو به دوستت تلفن زدی . با آن همه کار گمان می کنم که وقت نداری با من حرف بزنی.متوجه شدم قبل از ناهار هی دور و برت را نگاه می کنی شاید خجالت می کشیدی، یادم نکردی ! بعد از انجام کار در حالی که تلویزیون نگاه می کردی ، شام خوردی بازم با من صحبتی نکردی! به خانواده ات شب بخیر گفتی و خوابیدی. نمی دانم چرا به من شب بخیر نگفتی ، اما اشکالی ندارد.مگر صبح به من سلام کردی؟ صورتت را که خسته تکرار یکنواختی های روزمره بود لمس کردم.چقدر مشتاقم که بگویم چطور می توانی زندگی زیباتر و مفیدتری را تجربه کنی، احتمالا متوجه نشدی که من در کنارت و برای کمک به تو آماده ام. من آنقدر دوستت دارم که همیشه منتظرتم،منتظر یک سر تکان دادن، یک دعا، یک فکر، یا گوشه ای از قلبت که به سوی من آید، به امید روزی که کمی به من وقت بدهی، به خاطر خودت! من همیشه دوستت دارم.

خدا

نظرات 6 + ارسال نظر

« انسان اشرف مخلوقات هست » یه جمله مبهم و کلی هست که بیشتر مواقع درست نیست !! شرافت یه صفت کلی و مبهم هست و تعریف جامعی نداره. شریف از چه جهت ؟ مگه ما چقدر از موجودات دیگه خبر داریم که بتونیم بگیم ما برترین موجود ( از نظر هوش، عقل، کارآیی، قدرت، هماهنگی، تکامل یافته گی و .... ؟؟؟ ) هستیم ؟
کره زمین در میان تمام کهکشان ها یه ذره ناچیز و نادیدنی هست، اونقدر کهکشان ها وسیع هست که احتمال وجود دنیاهای زنده دیگه ای در میلیون ها سال نوری دور از زمین وجود داره !! چطور ممکنه کسی جرأت کنه و بگه که اشرف مخلوقاته ؟ واسه من این ادعای بیهوده نشانه ای از نادانی و خودخواهی بشره !!

از کجا می دونیم که موجودات دیگه قوه تفکر و تعقل و اندیشه ندارن ؟ مگه ما زبون موجودات رو بلدیم ؟ از کجا می دونی که وقتی یه گربه دراز کشیده و داره به دوردست نگاه می کنه به چی فکر می کنه ؟

حداقل تو زمین میتونیم بگیم که انسان اشرف مخلوقاته.اگه وضعیت انسانهای نخستین رو با آدمای الان مقایسه کنیم و در مقابل وضعیت یه حیوون یا گیاه رو اون موقع و الان درنظر بگیریم،متوجه تفاوت فاحش و برتری آدما میشیم.درسته.بعضی آدما به مرور شرافت خودشونو از دست میدن و به درجه ای از پستی میرسن که دیگه با هیچی قابل مقایسه نیست اما هنوز آدمای خوب هم وجود دارن.

حرفت مث اینه که بگی یه پیکان خوب ارزشش بیشتر از لامبورگینی معمولی هست. چون پیکان می تونسته بد باشه ولی خوب بوده ولی لامبورگینی خوب آفریده شده !!

خدایی که می تونسته انسانها رو مث لامبورگینی بیافرینه چرا مث پیکان های درب و داغون آفریده ؟

جبر و اخیتار هم مطلق نیست، میتونه نسبی باشه، مثلا توی یه بازی کامپیوتری، یه سری قوانین و مولفه هاش جبری هستن و قابل تغییر نیستن و یه سری مولفه ها به اختیار کسی که بازی می کنه قابل تغییر هستن، قوانین به صورت دقیق و حساب شده از سوی طراح بازی ایجاد شده تا هر کی خوب بازی کرد، برنده بشه.

وقتی مشکلاتی در طراحی بازی وجود داشته باشه، خوب بازی کردن مشکل تر و مشکل تر میشه. بنابراین فقط خوب بازی کردن ما تعیین کننده نیست، بلکه طراحی بازی هم خیلی مهمه. به نظر من طراحی دنیا مشکلاتی داره، این نظر شخصی من هست، به نظر شما کار خدا بی عیب و نقص هست، لازم نیست بحث کنیم، اینا بستگی به باورهای هر شخص داره و اموری شخصی و سلیقه ای هست.

امیدوارم دلگیر نشده باشی بابت برخورد غیراحساسی من با یه متن احساسی و شاعرانه.

هرانسانی به دنیا اومدنش به اختیار خودش بوده و قبل از تولد شرایط زندگیش تو دنیا رو دیده.شاید الان خیلی ها شرایط زندگیشون رو دوس نداشته باشن.اما این انتخاب خود ما در عالم ذر هست
درسته هرکی یه باوری درباره خدا داره
دلگیر نشدم

گمشده در هارمونی پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 11:25 http://lostinharmony.blogsky.com/

این حرفت مغلطه ست !! خدا می تونست یه جوری انسانها رو خلق کنه که بد نشن و توانایی بد شدن نداشته باشن. می تونست جلوی راه بد شدن انسانها رو ببنده.

اینکه انسان توانایی بدی کردن داره که خدا بتونه انسانها رو امتحان کنه هم حرف مزخرفیه !! مگه علم خدا عیب و نقص داره که بخواد امتحان کنه ؟ مگه نظریه تجربی هست که نیاز به تأیید آزمایش داشته باشه ؟

به هر حال این بحث ها سروته نداره، اصن حرف شما درسته، انسانها بد هستن ، خدا خوبه !!

اگه آدما رو جوری می آفرید که بد نشن دیگه خوب بودن آدما فایده نداشت.چون خوب بودنشون جبر بوده نه اختیار.وقتی که انسان اشرف مخلوقاته پس باید اختیار خوب یا بد بودن رو داشته باشه تا مشخص شه بین آدما کی از همه بیشتر لایق این نعمت اختیاره و می تونه اونو حفظ کن

گمشده در هارمونی چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 15:21 http://lostinharmony.blogsky.com/

خدا نامه نوشته ؟ !! خعلی جالبه !!

به جای نامه نوشتن بهتر بود دست به کار میشد و یه کمی از اشتباهاتش توی خلقت انسانها رو جبران می کرد

یه کمی انسانها رو مهربان تر و با شعور تر می آفرید. یادشون می داد که با هم خوب باشن. همین کافی بود و دیگه انسانها نیازی به بهشت هم نداشتن.

عیب و نقص تو هیچکدوم از آفریده های خدا راه نداره.ذات همه مخلوقات خوبه،این خود آدما هستن که تغییر می کنن و بد میشن.بد بودن آدما رو پای خدا ننویسیم

یاسمین چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 00:43 http://donyayeyasamin.blogsky.com/

آخییییی خیلی قشنگ بود
خدایی خدا غریبه
خوشحال میشم به وبلاگ منم سربزنین

آره واقعا.حداقل من یکی باید خیلی بهنر از این بندگی کنم
باشه عزیزم

محمد تهمتن شندی سه‌شنبه 3 تیر 1393 ساعت 23:59 http://shendabadamuz.blogsky.com

واقعا خسته نباشید
از طرف وبلاگ:http://shendabadamuz.blogsky.com

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد