من و خودم

روزی دوباره، امید دوباره برای ادامه ای بهتر، فبعزتک یا جمیل

من و خودم

روزی دوباره، امید دوباره برای ادامه ای بهتر، فبعزتک یا جمیل

در قیر شب

دیرگاهی است در این تنهایی

رنگ خاموشی در طرح لب است.

بانگی از دور مرا میخواند

لیک پاهایم در قیر شب است.

رخنه ای نیست در این تاریکی

در و دیوار به هم پیوسته.

سایه ای لغزد اگر روی زمین

نقش و وهمی است ز بندی رسته.

نفس آدمها

سر بسر افسرده ست،

روزگاری است در این گوشه پژمرده هوا

هر نشاطی مرده است.

دست جادویی شب

در به روی من وغم می بندد.

می کنم هرچه تلاش،

او به من میخندد.

نقش هایی که کشیدم در روز،

شب ز راه آمد و با دود اندود.

طرح هایی که فکندم در شب،

روز پیدا شد و با پنبه زدود.

دیرگاهی است که چون من همه را

رنگ خاموشی در طرح لب است.

جنبشی نیست در این خاموشی،

دست ها پاها در قیر شب است...


سهراب سپهری.هشت کتاب


نظرات 5 + ارسال نظر
khatere hastam جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 11:39

یادش بخیر یه زمان عشق سهراب داشتم و هشت کتاب از محبوب ترین کتاب هام بود عاشق دکلمه اشعارش بودم ساعت ها مینشستم و با صدای بلند میخوندمشون....

راستی چرا به جز چند قسمت کوتاه هیچ کدوم توی ذهنم باقی نمونده؟؟؟؟

ممنون عزیزم که خاطرات خوبی رو برام رقم زدی

خواهش میکنم.خوشحالم که خاطرات خوبو یادآروی کردم

گمشده در هارمونی جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 00:24 http://lostinharmony.blogsky.com/

نوجوان که بودم سهراب رو خیلی دوس داشتم، ولی اون موقع پول خرید « هشت کتاب » رو نداشتم، الان هم دوس دارم ولی وقت خوندن ندارم، خیلی خوشحال میشم اگه بازم گه گداری از شعرهای سهراب اینجا بنویسی

چشم،حتما مینویسم
من که یه هفته دیگه کاملا وقتم آزاده

مهدی پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 17:12

سلام دوستم
شعر خوبی انتخاب کردی . ممنونم .

سلام
خواهش می کنم

چاپ کتاب دانشجویی(تالیفی/ ترجمه/ کار گروهی)
تبدیل پایان نامه به کتاب (ویژه تقویت رزومه مصاحبه دکتری)
تیراژ محدود حتی 20 جلد/ با هزینه بین 800 هزار الی 1 میلیون تومان
با کلیه ی مجوزهای قانونی از وزارت ارشاد، اداره شابک ISBN ، فیپا، کتابخانه ملی ایران و ...
با راهنمایی گام به گام 24 ساعته؛ از ارسال متن تا چاپ و تحویل کتاب (ویژه کتاب اولی ها)
بدون حضور مولف در تهران (ویژه شهرستانی ها)
ارسال متن با ایمیل / تحویل یک ماهه / ارسال کتب با پست

وفیق پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 01:49 http://hayel.blogfa.com

شما هم اهل دلید ها ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد